Kipróbált receptek

2013. április 14., vasárnap

Focilabda torta

Nem egy bonyolult torta, szerintem a katica után ez az a típus, amivel az első lépéseket érdemes megtenni tortafronton, biztos siker.

Van pár technikai részlet, amit érdemes betartani, most ezeket szedném össze, hátha valaki erre téved és kedvet kap.

A torta 8 személyes volt, kerek tortaformában sütöttem egy 2 tojásos piskótát (recept ITT), túrós-citromos krémet készítettem negyed kiló túróból, majd a közepes méretű, félgömb alakú, folpackkal kibélelt IKEA tálba rétegeztem le, ez a mennyiség pont kitöltötte. Dermedés után kiborítottam, lekentem vajas-porcukros krémmel.


A torta kerülete alapján kiszámítottam az ötszöget, hatszögek oldalát.Képlet: kerület*2/30. Először elővettem egy körzőt, és próbáltam előbányászni a régi matektudásomat is, aztán feladtam, és segítségül hívtam az internetet. :) A megfelelő méretűre nagyítottam a képet, majd bejelöltem a sokszögek csúcsait, és egy vonalzóval összekötöttem.

Ezután a fehér és fekete színbe is keményítőt gyúrtam, és keményítőn kinyújtva állni hagytam, hogy ha össze akar húzódni az anyag, azt már ne a tortán tegye. A keményítő begyúrásra nemrég szoktam rá, selymes fényt kap tőle a fondant, és kevésbé ragad, kevésbé izzad. Egy vékony, hosszú pengéjű halfiléző késsel szabtam kis a sokszögeket úgy, hogy a kést felülről nyomtam rá, hogy ne deformálódjon. Már csak el kellett rendezni a formákat, és kész is volt.

Ezzel a technikával biztos nem lesznek hézagok a tortán. Könnyű elkészíteni, viszont nagy örömet lehet vele okozni bármelyik focirajongónak. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...