Kipróbált receptek

2011. november 8., kedd

Apple IPad torta

Sógornőm 16 éves nagyfiának készítettem ezt a tortát. Amikor nekiállok ötletelni egy tortához, általában a Flickr.com-on nézelődöm, és szebbnél szebb tortákat találok. Elképzelem, hogy az enyém is pont ennyire tökéletes lesz...aztán jön Murphy. :)

Szóval a srác kérése a torta ízével kapcsolatban az volt, hogy az egész kókuszgolyó massza legyen marcipánnal. Mondjuk nincs rossz ízlése, mert az én gyerkőceim is rengeteget meg bírnak belőle enni, de azért mégsem készíthettem ilyet a család többi részének. Szóval hosszas gondolkodás után eldöntöttem, hogy készül egy Apple a Sport szelet masszájából, és egy tökéletes IPad torta. :)


A gond ott kezdődött, hogy kb. 1 órával a díszítés előtt rájöttem, hogy nem gyúrtam be fekete masszát, így esélyem sem lesz, hogy abból készítsem az IPad alapját. Miközben vontam be a tortát, beugrott, hogy majd lefújom feketével, és pikk-pakk gyönyörű lesz. Magához az IPad-hez Sport szelet masszát nyújtottam ki, majd beborítottam fehér Unidec-kel, és elkezdtem fújni. Ki kellett nyitnom az ablakot, olyan festékpor lett hirtelen, de az Unidec csak enyhe szürkés színt kapott...helyenként. A szellőztetés végével újabb terv következett: lefestem. Felhigítottam a pasztát, és elkezdtem kenni. Egyszer, kétszer, háromszor, mire nagyjából homogén lett, és nem látszottak rajta az ecset csíkjai. A szélére rá is ment az összes festékem. Elképzelésem szerint az ostya lefedte volna az átmenetet...de nem. :)

Mire lefújtam az almát zöldre (már nem is próbálkoztam vele, hogy élethű legyen :)), az IPad-em széle is elkezdett felpöndörödni. Jött a marcipán simító. Néhányszor erősen átsimítottam, és hozzátapasztotta az ostya szélét a festékhez. Fantasztikusan sima lett! A közepe bezzeg - ahol nem volt festék - felpúposodott. Ilyenkor azt kívánom, bárcsak előre megnézhetném a jövőt, jót röhögnék magamon, és az esetből tanulva elkészíteném azt a tökéletes tortát, amit a neten korábban láttam. :)

1 megjegyzés:

  1. Audrey, a visszajelzés a lényeg! Nézd meg az én kezdő kis próbálkozásaimat! Egy nagyon "alap" tortát készítettem a hétvégén, mégis sikerült vele nagy örömet okoznom,nekem pedig egy szintet feljebb lépnem a díszítésben :)) Egyébként szerintem ötletes a tortád, nem hagyományos, és ez a lényeg! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...